xiaomi mi4

Xiaomi si-a recâștigat pozitia de lider in China

Xiaomi si-a recâștigat pozitia de lider ca furnizor de smartphone-uri în China, în al doilea trimestru, în timp ce Apple a căzut pe locul al treilea în ciuda creșterii vânzărilor de aparate iPhone.
Xiaomi deține 15,9 la sută din piața chineză în trimestrul 2, lunile aprilie-iunie, potrivit firmei de cercetare Canalys, urmat de Huawei, cu 15,7 la sută (acesta având și cea mai rapidă creștere a unui furnizor).
Cifrele sunt impresionante, atât pentru Xiaomi cât și pentru Huawei. China este cea mai mare piață din lume, iar concurența în domeniul smartphone este acum acerbă, mai mult decât oricând, cu Apple, Samsung și zeci de alți furnizori locali mai mici, toți luptând pentru o bucată mai mare din respectiva… plăcintă.

Xiaomi.com
Xiaomi.com

Toate acestea se întâmplă în timp ce piața de smartphone-uri din China începe să dea totuși semne de saturație.

Samsung, odată în topul vânzătorilor de smartphone în China, și-a văzut sfărâmată cota de piață. Gigantul coreean al electronicelor s-a clasat doar pe locul patru în ultimul trimestru, chiar dacă a lansat cel mai nou telefon al său, emblematicul Galaxy S6.

Apple aparent s-a chinuit, în comparație cu rivalii săi, ajungând doar pe locul al treilea. Și asta în ciuda unei creșteri apreciabile în China, după cum arată propriile rapoarte. Canalys nu a publicat deocamdată cota de piață a Apple; un raport complet privind piața de smartphone-uri din China va apare ceva mai târziu în această săptămână.
Ceea ce este sigur la această oră, conform mai multor raportări, consumatorii chinezi cumpără mai multe telefoane de la furnizorii locali, cum ar fi Xiaomi, Huawei și Lenovo. Multe din telefoanele lor sunt mai ieftine decât un iPhone sau un Galaxy, dar vin cu specificații similare.

Magazin Xiaomi in China
Magazin Xiaomi in China

Xiaomi a crescut rapid prin vânzarea de telefoane Android la un cost scăzut. Compania a făcut o artă din promovarea prin canalele sociale, construindu-și o bază solidă de fani în rândul tinerilor consumatori chinezi prin păstrarea minimă a costurilor datorită vânzării on-line a telefoanelor sale.
Cu toate acestea, încetinirea creșterii pieței din China va obliga chiar și Xiaomi să intensifice lupta pentru a ajunge la obiectivul său de a vinde 80 de milioane de telefoane în acest an.

„Concurența dintre marile branduri nu a fost niciodată atât de intensă”, a declarat analistul Canalys, Wang Jingwen într-o recentă declarație. „Xiaomi este sub o presiune imensă pentru a reuși să-și mențină poziția de top în trimestrele ce vor urma”.
Rivalul Huawei este foarte aproape de primul loc în top, în al doilea trimestru. Telefoanele high-end ale companiei sunt într-o continuă creștere, și nu numai că mușcă din cota de piață a Xiaomi, dar și generează mai mult profit.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.